Bu içeriği buradan dinleyebilirsiniz

1 Temmuz günü, Denizcilik ve Kabotaj Bayramı olarak kutlanmakta ve milli denizcilik faaliyetlerinin bağımsızlığını sembolize etmektedir.

1923 yılında Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinde, kapitülasyonlar nedeniyle denizcilik sektöründe yabancı devletlerin hakimiyeti vardı. Türk limanlarında ve iç sularda gemi işletmeciliği, yük ve yolcu taşımacılığı büyük ölçüde yabancı şirketler tarafından gerçekleştiriliyordu. Bu durum Türk denizciliğinin gelişimini engelliyor ve milli ekonomiye büyük zarar veriyordu.

Bu olumsuz tablonun değişmesi, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin öncelikleri arasında yer aldı. 24 Temmuz 1923 tarihinde imzalanan Lozan Antlaşması ile kapitülasyonlar kaldırıldı. Bu antlaşma, denizcilik sektörünün de yerli ve milli politikalarla yönetilmesine kapı araladı. Ancak bu bağımsızlığın tam anlamıyla sağlanabilmesi adına daha somut adımlar atılması gerekiyordu.

1 Temmuz 1926 tarihinde yürürlüğe giren "Kabotaj Kanunu" bu alandaki en önemli adımlardan biri oldu. Bu kanunla birlikte, Türkiye'nin limanlarında ve kara sularında gemi işletmeciliği ve deniz taşımacılığı tamamen Türk vatandaşlarına ve Türk bayraklı gemilere bırakıldı. Böylece, milli egemenlik denizlerde de tam anlamıyla sağlanmış oldu.

Kabotaj Kanunu'nun yürürlüğe girdiği tarih olan 1 Temmuz, her yıl "Denizcilik ve Kabotaj Bayramı" olarak büyük bir coşkuyla kutlanmaktadır. Bu özel gün, Türk denizciliğinin bağımsızlık sembolü olarak, denizciliğe ve denizciliğin ülke ekonomisindeki yerine dikkat çekmek amacıyla düzenlenmektedir. 

Denizcilik sektörüne emek veren tüm denizcilerin ve milletimizin bu anlamlı bayramını kutluyoruz.

 

 

 

FA-11222299-1B
 
×

Ask Speakers